Superoszczędny Volkswagen XL1

Hybrydowy Volkswagen XL1

 

Ten niesamowicie wyglądający samochód, po latach projektowania, testowania i mniej lub bardziej prawdziwych domysłów na swój temat, staje się rzeczywistością. Dwumiejscowy Volkswagen XL1 jak tylko trafi na ulice, będzie pretendował do pierwszego miejsca jako najbardziej oszczędny i najbardziej aerodynamiczny samochód produkowany na świecie.

 

Hybrydowy Volkswagen XL1

 

Auto wykorzystuje hybrydowy system zasilania, który pozwala mu osiągnąć imponująco niskie zużycie paliwa oraz 50 km zasięgu na energii pochodzącej z samego akumulatora. Sprzyja temu niski współczynnik oporu 0,189 osiągnięty dzięki małej powierzchni czołowej i niezwykle aerodynamicznemu kształtowi oraz bardzo lekki korpus z włókna węglowego, o całkowitej wadze 795 kg.

 

Hybrydowy Volkswagen XL1

 

Moc XL1 pochodzi z 47-konnego, dwucylindrowy silnika TDI o pojemności 800cm3, połączonego z siedmiobiegową skrzynią z podwójnym sprzęgłem. Silnik elektryczny o mocy 20 kW zasilany jest z ogniwa litowo-jonowego o pojemności 5,5 kWh. Hybrydowy napęd zapewnia zużycie paliwa na poziomi 0,9 l na 100km i rozpędza pojazd od 0 do 100 km/h w 12,7 sekundy (prędkość maksymalna to ok. 160 km/h).

 

Hybrydowy Volkswagen XL1 volks_3

 

Volkswagen potwierdził, że XL1 będą produkowane i sprzedawane w ograniczonych ilościach, co sugeruje raczej dość wysoką cenę – choć nie została on jeszcze podana.

 

Hybrydowy Volkswagen XL1

 

 

Za: Autoblog.com

 

Zobacz również:

-->