Kroniki Patagonii

Logo Patagonia Footprint Chronicles

Patagonia, firma, o której niejednokrotnie już wspominaliśmy. Tym razem na swojej stronie internetowej zamieścili Footprint Chronicles. Pięć produktów Patagonii opisanych na mapie, obliczonych co do emisji dwutlenku węgla, ilości odpadów, zużytej energii. Chyba nie mają nic do ukrycia, jeśli chodzi o produkcję odzieży.

Dzięki Footprint Cronicles możemy prześledzić losy pięciu rodzajów odzieży produkowanej przez Patagonię:

  • bluzy Wool 2 Crew
  • kamizelki Synchilla
  • kurtki Eco Rain Shell
  • butów Honeydew
  • koszulki Polo

W każdym przypadku widać skąd pochodzą surowce, ile kilometrów musiał przebyć materiał żeby trafić do samego centrum dystrybucyjnego (rekord – 31 358km). Patagonia podaje też ilość wyemitowanego dwutlenku węgla podczas procesu produkcji jednej sztuki gotowego towaru (najwięcej – 41kg), wielkość powstałych odpadków (np. 284g, czyli dokładnie tyle, ile waży sam produkt finalny) i ilość zużytej energii elektrycznej (może jej być wystarczająco dużo aby zasilać energooszczędną żarówkę (18W) przez 79 dni non-stop).

Logo Patagonia Footprint Chronicles

W każdym z pięciu przypadków możemy też przeczytać, co Patagonia widzi dobrego w danym produkcie, a co złego. Footprint Chronicles to bardzo ciekawa i pouczająca inicjatywa. Na koniec Patagonia o sobie:

Celem naszego istnienia jest wytwarzać najlepsze produkty i nie czynić przy tym niepotrzebnych szkód.

Zdajemy sobie jednakże sprawę z tego, że wszystko co robimy jako przedsiębiorstwo – lub zrobiliśmy w naszym imieniu – odciska ślad na środowisku naturalnym. Jak na razie, nie ma takiej rzeczy jak zrównoważony biznes ale każdego dnia czynimy kroki ku zmniejszeniu naszego nacisku i ilości szkód.

Patagonia Footprint Chronicles, za MetaEfficient.

Zobacz również:

-->