Guru marketingu, Seth Godin, szerzy wiele szczytnych idei. Gromadzi fundusze dla organizacji charytatywnych dzięki Squidoo, propaguje samochody hybrydowe i ostrzega przed globalnym ociepleniem. Ostatnio na swoim blogu zachęca do zmiany żarówek na energooszczędne. Okazuje się bowiem, że tylko 6% gospodarstw domowych w Stanach Zjednoczonych używa świetlówek kompaktowych. Dlaczego tak się dzieje? Wypełnijcie ankietę – ile żarówek energooszczędnych jest w Waszych domach!
Jak słusznie zauważa Seth, na pewno nie stoją za tym powody ekonomiczne. W ciągu swojego żywota przeciętna świetlówka kompaktowa zaoszczędza nam wydatków na energię elektryczną w wysokości około 190zł.
Powodem nie są też względy ochrony środowiska. Co prawda energooszczędne żarówki zawierają rtęć ale w bardzo niewielkich ilościach. W przypadku elektrowni opalanych węglem mniejsze zapotrzebowanie na energię oznacza też mniejszą emisję rtęci z tych elektrowni. O gazach cieplarnianych nie wspominając.
Powodem może być to, że żarówki energooszczędne są droższe w momencie zakupu od konwencjonalnych. Co prawda staniały (jak cała elektronika) ale nadal różnica w cenie jest ponad dziesięciokrotna. Niektóre modele są też zapakowane w taki sposób, że potrzeba naprawdę dużej determinacji przy otwieraniu. To niby żadne przeszkody wobec niewątpliwych korzyści ekonomicznych i środowiskowych. A jednak… Polecamy Seth Godin’s blog i Squidoo.
A jak jest u Was? Wypełnijcie ankietę!
n
2 thoughts on “Ilu blogerów potrzeba żeby wkręcić żarówkę?”
Pedro’s Spot | United Bloggers
(8 stycznia 2007 - 23:33)[…] How many marketers does it take to get you to screw in a light bulb? Ilu blogerów potrzeba żeby wkręcić żarówkę? from Zielone Migdały […]
opryskiwacze
(25 listopada 2007 - 23:39)Nie doczytałem ilu w końcu bloegerów trzeba do wkręcenia żarówki