Volvo prezentuje baterie z włókien węglowych

Bateria Volvo

Volvo zaprezentowało niedawno nową technologię produkcji elementów mających możliwość przechowywania energii elektrycznej. Można je nazwać bateriami lub akumulatorami, ale można też powiedzieć, że to np. nowa klapa bagażnika.

Bateria Volvo

Prace prowadzono od 2010 roku i w ich efekcie powstał produkt, który jest lekki, wydajny, rozsądny cenowo i stanowiący przyjazną środowisku alternatywę dla obecnie stosowanych rozwiązań przechowywania energii elektrycznej w samochodach. Cienkie, lekkie baterie na bazie litu o grubości 1 mm są „opakowane” włóknami węglowymi, co nadaje im dużą sztywność i wytrzymałość. Konstrukcja ta jest na tyle solidna, że elementy zbudowane na bazie takiej baterii mogą zostać wykorzystane w samej konstrukcji samochodu. Na filmie prezentującym nową technologię widać, że można w ten sposób zastąpić chociażby klapę bagażnika samochodu. Szacuje się, że szersze zastosowanie komponentów z litowej baterii i włókien węglowych może obniżyć masę samochodu o 15%.

Bateria Volvo

Wystarczy zastosowanie nowego rodzaju baterii w miejsce cienkiej, plastikowej osłony, która znajduje się pod maską samochodu pomiędzy komorą silnika, a przednią szybą, aby można było zrezygnować z akumulatora, który obsługiwał w samochodzie funkcję start-stop. Superkondensator, bo tak też jest nazywany ten nowy produkt, efektywniej przekazuje energię i znacznie szybciej się ładuje w porównaniu do konwencjonalnych akumulatorów.

Ciekawe, co powstanie z połączenia nowoczesnych samochodów elektrycznych, z rozwiązaniem zaprezentowanym przez Volvo…

Za Volvo.

Zobacz również:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *