Na targach motoryzacyjnych w Genewie zaprezentowano hybrydową odmianę modelu 2008 marki Peugeot. Różni się ona jednak od znanych nam już hybryd – tutaj zamiast energii elektrycznej, do wspomagania tradycyjnego silnika spalinowego wykorzystywane jest… sprężone powietrze.
O samochodzie na sprężone powietrze pisaliśmy już jakiś czas temu. Jak dotąd nie słychać, aby ten koncept rozpowszechnił się wśród producentów aut, jednak być może już niedługo ulegnie to zmianie. Peugeot zaprezentował model 2008, który oprócz trzycylindrowego silnika spalinowego o pojemności 1,2l posiada silnik hydrauliczny, który energię czerpie ze skompresowanego powietrza. Zbiornik z powietrzem pod ciśnieniem napełnia się automatycznie podczas hamowania – producent podaje, że wystarczy 10 sekund hamowania, by zbiornik osiągnął maksymalne wypełnienie.
Podczas jazdy działa to tak, jak w elektrycznych hybrydach – gdy zgromadzonego powietrza jest wystarczająco dużo, system korzysta z niego do napędzania pojazdu, o ile ten porusza się wolniej niż 70km/h. Według wstępnych danych, Peugeot 2008 Hybrid Air będzie zużywał około 3 litrów paliwa na 100km, a skompresowane powietrze powinno zapewniać do 80% zasilania podczas jazdy miejskiej. Wygląda to naprawdę ekscytująco – bardzo ciekawe, jak system zaprezentowany przez Peugeot’a sprawdzi się w praktyce.
Za CNET News