Starbucks – nowy pomysł na ograniczenie ilości jednorazowych kubków

Kawiarnia Starbucks

 

Starbucks wprowadził właśnie na rynek nowy plastikowy kubek wielokrotnego użytku. Tym różni się od dotychczas używanych jednorazowych, że niewiele, ale jednak trochę kosztuje – 1$. Z drugiej strony jest tak tani, że ewentualne jego zgubienie nie przyprawia o zawrót głowy. To wszystko nie jest może na tyle kuszące, żeby system picia w kubkach wielorazowych powszechnie się przyjął, dlatego sieć wprowadza dodatkowe bonusy związane z przynoszeniem własnego (niekoniecznie tego proponowanego przez sieć) naczynia – 10% zniżki na jego napełnienie. Przed napełnieniem przyniesiony kubek zostanie spłukany gorącą wodą.

 

Kubaek Starbucks

 

Zauważony przez Starbucks w ciągu ostatnich trzech lat 55 procentowy wzrost zainteresowania używaniem kubków wielorazowych w połączeniu z faktem, że większość kupowanych napojów jest spożywana poza lokalem kawiarni, skłoniła sieć do zwiększenia swoich wysiłków w kierunku wykorzystania własnych kubków klientów. Z przedstawionego niedawno raportu wynika, że nowym celem jest osiągnięcie 5 procentowego pułapu sprzedaży napojów do kubków przyniesionych przez kupujących.

Wydawać by się mogło, że 10% rabatu za przyniesienie własnego kubka jest całkiem kuszącą propozycją, ciekawe czy się przyjmie. Pewnie w grupie osób korzystających regularnie z oferty sieci – np. poranna kawa w biegu do pracy – jest taka szansa. Pierwsze wyniki już są – swój pomysł Starbucks przetestował już w sześciuset kawiarniach w Stanach Zjednoczonych. Kampania ruszyła w październiku, a w listopadzie odnotowano tam 26 procentowy wzrost użycia kubków wielorazowych w porównaniu z tym samym okresem poprzedniego roku.

Za: Los Angeles Times i Inhabitat

Zobacz również:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *