Jeden z największych producentów oprogramowania, Adobe Systems, jest sławny nie tylko z powodu swoich produktów. W ciągu ostatnich kilku lat firma stała się przykładem jak można sprawić, by budynki biurowe oraz ich wyposażenie były przyjazne środowisku.
W ciągu ostatnich 5 lat w Adobe udało się zmniejszyć zużycie energii o 35 procent, a oszczędności na projektach ograniczających wpływ na środowisko sięgają ponad miliona USD rocznie. Wśród interesujących inicjatyw można wymienić system nawadniania, który działa w oparciu o prognozy pogody pobierane z internetu, krany z automatycznymi zaworami sterowanymi czujnikiem ruchu (podobne spotykane są w niektórych centrach handlowych) czy pisuary, które zamiast wody do spłukiwania używają nietoksycznych chemikaliów. Firma wspiera również pracowników, którzy zrezygnują z dojeżdżania do pracy samochodem, wybierając rower lub komunikację publiczną.
Oprócz oszczędności finansowych, istotną korzyścią z całego programu są nagrody przyznawane przez różne organizacje ekologiczne. Taki pozytywny wizerunek firmy z pewnością ma wpływ na decyzję części konsumentów wybierających produkty tej firmy. Prawdopodobnie również pracownicy czują się lepiej pracując w najbardziej ‚zielonych’ biurach w USA. Zielone biura firmy Adobe za Business 2.0
2 thoughts on “Zielone biuro”
aRcHiteKturA
(18 października 2006 - 22:49)W każdej dziedzinie potrzebni są prekursorzy i świetnie, że firmy mają motywację żeby pompować miliony $ w wizerunek oszczędzając tylko ~$1m na energii ;)
ZieloneMigdały
(28 października 2006 - 17:47)Nam bardzo się podoba pomysł dotowania pracowników dojeżdżających rowerem lub komunikacją publiczną. Ciekawe czy u nas już ktoś tak zachęca do zrezygnowania z samochodu.