Już prawie wszyscy producenci samochodów mają w swojej ofercie samochody wyposażone w napęd hybrydowy lub elektryczny. Przyszedł czas również na Subaru, markę znaną przede wszystkim dzięki sportowym osiągnięciom modelu Impreza. Hybrydowy napęd trafił jednak do jednego z młodszych „dzieci” firmy – modelu XV.
XV Crosstrek Hybrid będzie napędzane tradycyjnym silnikiem spalinowym w układzie typu boxer (charakterystycznym dla marki) oraz silnikiem elektrycznym. Jak na razie brak jest jakichkolwiek szczegółów, ale zapewne ilość spalanej benzyny zmniejszy się względem modelu standardowego, który notuje odpowiednio 6,3l/100km (dla silnika 1,6l ze skrzynią Lineartronic) oraz 6,6l/100km (dla silnika 2,0l ze skrzynią Lineartronic).
Subaru XV Crosstrek Hybrid będzie mieć podwyższone zawieszenie (prześwit 22cm) i napęd na 4 koła. Oprócz hybrydowego napędu, będzie realizować hasło towarzyszące prezentacji modelu – Built to get dirty, not be dirty (czyli, „zbudowane, aby się pobrudzić, a nie być brudne”) również tym, że produkcja odbywa się w fabryce, która nie produkuje odpadów (zero-landfill plant). A „zieloność” samochodu będzie podkreślać jaskrawo-zielony kolor nadwozia, zarezerwowany specjalnie dla tego modelu.
Za Autoblog