Aptera – hybryda albo elektryczna

Aptera - hybryda lub elektryczna

Wybór należy do Ciebie. No może niezupełnie, bo Aptery nie można jeszcze kupić a zamówienia przyjmowane są tylko z Kalifornii. Niedawno pisaliśmy o hybrydowym pojeździe z silnikiem Diesla – londyńskim autobusie. Tym razem coś z zupełnie przeciwległej skali jeśli chodzi o wielkość. Aptera to dwumiejscowy (+dziecko), trzykołowy pojazd o spektakularnym spalaniu około 1 litra/100 km i wyglądzie rodem ze Star-Trek’a.

Pierwszy model Aptery był napędzany silnikiem Diesla i spalał nieco ponad 1 litr oleju napędowego na 100 km (przy 90 km/h). Brzmi nieźle, prawda? Teraz jest jeszcze lepiej – hybrydowo i elektrycznie.

Aptera - hybryda lub elektryczna

Aptera hybryda. W tej odmianie, podobnie jak w przypadku wspomnianego autobusu, silnik spalinowy służy wyłącznie do ładowania akumulatorów. Zastosowano tu niewielki silnik benzynowy. Hybrydowa Aptera spala średnio 0,8 litra/100 km. Cena tej odmiany w Stanach Zjednoczonych to 29 900 dolarów (około 74,5 tyś. zł).

Aptera elektryczna ma zasięg prawie 200 kilometrów. Pewnie wystarczająco dużo na dojazd do i z pracy dla większości osób. Akumulatory ładuje się (w kilka godzin) wprost z gniazdka elektrycznego. Cena – 26 900 dolarów, czyli około 67 tyś. zł.

Aptera - hybryda lub elektryczna

Z wyposażenia (wspólnego dla obu modeli) warto na pewno wspomnieć o klimatyzacji. Jej działanie wspomaga panel słoneczny znajdujący się na dachu pojazdu (ciekawe czy na postoju ładuje akumulatory?). Poza tym wszystko, czego można się spodziewać po nowoczesnym samochodzie – GPS, mp3, kamery zamiast lusterek… Ciekawe, czy kiedyś pojawi się i na naszych drogach. Aptera, za Inhabitat.

Zobacz również:

4 thoughts on “Aptera – hybryda albo elektryczna

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *