Saab połączył dwie ekologiczne idee napędzania samochodów – pojazd hybrydowy i silnik spalinowy zasilany etanolem. To drugie rozwiązanie firma stosuje już od dłuższego czasu (Saab BioPower). Z tego co udało nam się przeczytać, auta tej marki tankujące etanol cieszą się w Skandynawii dużą popularnością.
Być może zachęceni dobrymi wynikami modeli BioPower oraz konstrukcji hybrydowych zbudowanych przez konkurencję, inżynierowie Saab’a postanowili połączyć obie technologie. Wybór padł na model 9-3 w wersji cabrio. Auto ma pod maską 2-litrowy silnik z turbo doładowaniem, o mocy (bagatela!) 260 koni mechanicznych. Jak by tego było mało, wspomagają go silniki elektryczne o łącznej mocy 53kW (około 70KM). Dwa z nich napędzają tylne koła pojazdu, co nie tylko poprawia osiągi ale wpływa też na pewność prowadzenia w trudnych warunkach drogowych.
Saab 9-3 BioPower Hybrid wyposażony jest w przycisk „Zero Mode”, który pozwala wymusić napędzanie samochodu wyłącznie przy pomocy silników elektrycznych. Według danych producenta zasięg w tym trybie wynosi 10 do 20 km ale prędkość nie może przekraczać 50km/h. Przy niskim poziomie naładowania akumulatorów litowo-jonowych automatycznie uruchamiany jest silnik spalinowy. Kiedy zatrzymujemy się na czerwonym świetle silnik gaśnie, dopiero naciśnięcie pedału przyspieszenia powoduje jego start. Saab BioPower Hybrid, za PAP oraz Trollhattan Saab.