Coca-Cola i 7UP niedawno zdecydowali się na wprowadzenie ożywczego powiewu w nudnawym czasem marketingu. Inicjatywa pojawiła się w Kolumbii, gdzie Coke wprowadziła pierwsze w historii butelki zrobione z lodu.
Mają podwójnie praktyczne znaczenie – schładzają napój i znikają, gdy są już niepotrzebne. Problem śmieci i recyklingu w tym przypadku w zasadzie nie istnieje. Przy okazji – kawałek bezpretensjonalnej reklamy.
Trochę podobny pomysł pojawił się w Argentynie kilka miesięcy temu, gdy 7Up ustawiło w miejscu publicznym, w pełnym słońcu, automat wykonany z lodu. Jak można się domyślić 7 Up rozdał w ten sposób napoje przechodniom, „przy okazji” trafiając zapewne na Twittera i Facebooka, nie wspominając o zdjęciach i esemesach przesyłanych znajomym no i blogach oczywiście. Automat również nie pozostawił odpadów, jeśli nie liczyć niewielkiej kałuży.
Wykorzystanie lodu w marketingu jest możliwe jak widać na wiele sposobów. Ciekawe czy i inne branże skorzystają z mroźnego nośnika – odzieżowa na przykład.
Za: Adverblog