Chyba każdy, kto wybierał się rowerem w dłuższą podróż, wie co to sakwy rowerowe. W ekstremalnych przypadkach w użyciu są też przyczepki. Od niedawna jest jeszcze coś „pomiędzy” – Xtracycle.
Xtracycle, a w zasadzie Free Radical, to zestaw do przedłużania roweru. Jego konstrukcja dołączana jest z tyłu, w miejsce tylnego koła. W ten sposób zyskujemy nie tylko dodatkowe 40cm przestrzeni za siodełkiem, poprawia się też stabilność roweru przy przewożeniu większych ciężarów.
Zestaw Xtracycle to chromo-molibdenowa rama, w której montuje się tylne koło, stelaż ułatwiający przewożenie przedmiotów po obu stronach roweru oraz sakwy na drobniejsze przedmioty no i dłuższy łańcuch oczywiście. Górna część stelaża przykryta jest deseczką z logo Xtracycle, która pełni funkcję analogiczną do standardowego bagażnika rowerowego.
Prawie każda rama roweru górskiego jest przystosowana do montażu tego wynalazku. Zyskać można naprawdę spore możliwości transportowe. Jak duże? Kolekcja zdjęć na stronie producenta służy przykładami: deski surfingowe, szafki, klatki z kotami, dwójka dzieci + 4 torby z zakupami… Byleby tylko nie zapomnieć o wytrzymałości tylnego koła.
Bardzo nam się Xtracycle spodobało. Zwłaszcza, że można do niego dołączyć Stokemonkey. Rowery tak wyposażone śmiało można nazywać SUB-ami, czyli Sport Utility Bicycles. Xtracycle, za cleverchimp.
4 thoughts on “Xtracycle, rowerowy SUV”
jagd52
(14 lutego 2006 - 13:37)Matki-polki nie takie rzeczy robily ze sprzetu klasy Jubilat czy Wigry!
Rowerowo
(14 marca 2007 - 00:01)Xtracycle…
Jak sama nazwa wskazuje – eXtra to jest po prostu. br Ze zwykłego roweru robi się półciężarówka. Bo jakim innym rowerem można przewieźć deskę surfingową albo drugi rower? Poniżej preze…
gogom1
(21 listopada 2007 - 21:52)fajny rower na wyjazdy z większym bagażem w długą trasę ,szkoda że nie na większych kołach
ZieloneMigdały
(21 listopada 2007 - 22:07)@gogom1 – Xtracycle można kupić dla rozmiarów kół 26 i 28 cali. Pozostaje więc kwestia mocnego koła i solidnej ramy :)